Monday, August 24, 2009

syok & syadhu

arini masuk hari ke 4 kite sume berpuasa,
alhamdulillah xde tggl lagik,syukur sgt
1st day mase nk bersahur,cm biasa tiap2 taun
aku kan panggil arwah mak suh bersahur bersame
taun ni mmg terase sgt,sb xde lagik mak d cc
aku xtaw la,np smpi skrg susah sgt nk lupakan mak
mayb aku mmg xpenah berenggang ngn mak wlpn sesaat
kemane pun aku p,mesti bawa die..
kira cm anak mak la..ehehehe
nasib baik hubby memahami anak mak sowang nehh..
alaaa die pun anak mak gak:P

sambung balik citer tadik
ms aku da siap2 masak tuh,ngn selambe aku p panggil mak..
sekalik aku tgk mak xde kat bilik..dlm pale otak mmg xigt mak da xde lagik
aku p cari dlm toilet xde gak..last2 aku br tingat mak xde..
berderai air mata neh...jatuh yg berapa x aku pun da xigt..
setiap kali igt mak,mesti nanges..
nanges dan nanges..


ari2 nk bersahur aku gituk,sayu nye mak xde
klu x..die ade jerk nk memasan lauk nk berbuka
nk makan ape...hubby mmg layan jerk ape yg mak nk makan..
tp cm biase mak mkn suku jer yg len kami yg balun ehehehe
rs cm xbest mak xde...
rindu sgt2 mak..
semalam pas hubby p teraweh,aku lepak ngn aryan kt umh
layan die main..pastu ati neh sayu bila terkenangkan mak
aku nanges,mmg xde kontrol dpn aryan dah
die tgk je aku nanges,siap pujuk aku lagik
wat2 lawak...booo2x chak (main chak2 la) aku wat2 gelak
tp still nanges lagik
smpi aku tertdo sb rindukan mak..
smpi aku terlupe aryan..huwaaa sowi yer syg,mummy sedih tok xde
hubby balik pun aku xsedar,sekalik aryan nanges br pasan hubby da balik
sowi ye dear,i xpasan u balik..
smlm die cm taw je aku mood xbp ok,die yg jaga aryan,tq dear

Alhamdulillah...aku leh bersahur bersame hubby,aryan xganggu
sb die still tdo,siapkan susu siap2 asal die wekkk jerk sumbat susu
kompom tdo..ekekekkee
aryan menyusu 3-4x taw...eyeback la mata mummy neh aryan huhuhu

13 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

alahai sedih baca entry nieh .. kita plk selalu dgn arwah nenek coz mak kita yg jaga thn nie rasa kekurangannya .. sedih sgt2 ... tp apa yg mampu adalah doa byk2 utk mereka yg dah pergi

mummy aryan syamil said...

kak diana
tu la...huhuhu
terase kan kak..
xtaw la raya cmne...
niat ati mmg xnk raya laa...
tp sian plak aryan
tp yg penting beraya kt pusara mak dulu br blk umh mak mertua

~Atie+Farid~ said...

yang....sedih bace kisah u...berkaca mata ni...ble u sebut psl arwah mak...teringt muka mak awk senyum kat sy....dgn suara rock arwah mak awk....hemmmmmmmmmm...........

mummy aryan syamil said...

atie
darling..sy neh klu otak ne byg wajah mak lagik lajukk je airmata..
rock ek?ekekekek mmg pun

SyaNa said...

:(

mama_umar said...

:(:(:( ..byk2 sedekah fatihah k dear

mummy aryan syamil said...

yang..
uhuhuhu...

zt...
of cz dear..tkcr taw mak buyung

Nana said...

ala wei..aku ni bukan bole baca cite2 sedih mcm ni.mula la bergenang tunggu nk jatuh ni

MaMa ZuRa said...

sian awk..sabar byk2 k..kita ni pon asik ngan mak je..xdapat nk bayangkan..

mummy aryan syamil said...

nana...
adehh tuan yg menaip ni lagik laaa

mama zura
tu la..anak mak ler katakan:)

nzh1979 said...

yang..ko wat aku meleleh aie mata dikala2 tinggal ber2 ngan arissa nih..sebak la haiii..
ape yg akak nak bgtau..tiap kali ko ingat arwah..tu tandanye arwah sentiasa ingat pada ko..
sedekah fatihah yang tiap kali teringat tu..insyallah lapang dada ko.. tu yg abg jas wat utk arwah ayah dia..cuba yek..
mkn sesedap ingat ler akak ko yg berpantang nieh..sedey weh.. sob sob

ibu_umairah said...

saborrr bebanyak yeee......

mummy aryan syamil said...

kak zam..
mekaseh kak..mmg ssh nk lupe,mmg igt sgt2 kt mak...tingat la ms bln pose,aku bersalinkan aryan,die yg sibuk rebus daun nk ks aku mandi..rindunyeeee

mekaseh lg sekali ko & jas
ko tkcr k...mkn sedap?xleh nk telan sgt2 kak..masih xlalu..masak je lebih aku neh

ibu_umairah
mekasehhh yee